Cura de detoxifiere a organismului

Sănătate

O cura de detoxifiere sau purificare a organismului te face sa te simti mai curat, mai usor, mai sanatos. O asemenea cura poate reprezenta de asemenea introducerea unui program de slabire, dar te ajuta si la tranzitia dintre sezoane, regleaza digestia si e eficienta in identificarea alergiilor alimentare si a mancarurilor care declanseaza alergiile. Detoxifierea este de fapt un proces care ajuta oamenii sa se vindece.

Va punem la dispozitie 5 cure de detoxifiere pentru a le incerca, cu mentiunea insa ca o detoxifiere nu este echivalenta cu dietele alimentare sanatoase de lunga durata. Si consultati-va medicul inainte de a incepe orice cura, mai ales daca suferiti de vreo afectiune sau sunteti supusi la un tratament medical regulat.

1. Cura de detoxifiere simpla cu fructe si legume

Scopul: Purificare rapida a organismului; cel mai bun start pentru o cura de detoxifiere mai ampla

Durata: 2-3 zile

Scopul acestei mini-diete este acela de a oferi organismului o pauza de la alimentele procesate, produse lactate si  de origine animala. Alimentele procesate sunt pline de toxine si chimicale, iar acesta este un prilej bun pentru a experimenta cum se simte organismul fara ele, timp de cateva zile. Produsele de origine animala au proteine si grasimi. Desi amandoua sunt substante nutritive esentiale, ele incarca tractul digestiv, astfel incat este logic sa le evitam intr-o cura de detoxifiere.

Puteti manca fructe si legume crude sau fierte, dar evitati aditivi, precum sarea, zaharul si untul.

2. Cura de detoxifiere cu smoothie-uri

Scopul: Smoothie-urile sunt foarte hranitoare pe durata unei diete, hranind celulele si tesuturile in timp ce tractul digestiv isi revine.

Durata: 6 zile

 

 

Aceasta dieta consta din piureruri din fructe si legume proaspete, preparate intr-un blender. Este de fapt, o dieta foarte versatila pentru ca se pot face numeroase combinatii, incluzand chiar si pudra proteica, ceea ce este important daca aveti nevoi calorice mai ridicate (in cazul atletilor).

 

Formula de baza consta dintr-o cana cu suc - din fructe proaspete - sau lapte (preferabil de soia, orez, ovaz sau migdale) si o cana cu fructe proaspete sau inghetate. In plus se mai pot adauga de exemplu seminte de in macinate, chia, tarate psyllium, germeni de grau, vitamina C sau alte suplimente.

Mai multe retete de smoothies gasiti aici: Shake-uri si Smoothies

3. Cura de detoxifiere cu sucuri naturale

Scopul: O purificare profunda a organismului; nu este recomandata celor cu nevoi calorice ridicate

Durata: 3-5 zile

Aceasta dieta de detoxifiere este ideala pentru persoanele care vor sa inceapa o cura de slabire. Consumand doar sucuri de fructe si legume sau supe de legume, bogate in nutrienti poate fi o experienta surprinzator de energizanta dupa cura. Mai mult de atat, daca sunteti bolnav, substantele nutritive din aceste lichide se absorb foarte repede, si ajuta la accelerarea procesului de vindecare al organismului.

Aveti nevoie de un storcator pentru a face sucuri proaspete si de a crea astfel amestecuri diverse (din fructe, legume, din fructe si legume). Pentru a va invinge foamea, puteti adauga dietei si cateva fructe (in stare solida) sau supe de legume.

Aceasta dieta nu se adreseaza persoanelor foarte active, pentru ca in cazul lor nevoile calorice cresc. Asadar relaxati-va total timp de cateva zile, daca alegeti acest tip de dieta.

Un reper in materie de detoxifiere cu sucuri naturale este Joe Cross si al sau program Reboot with Joe. Veti gasi aici mult mai multe retete de sucuri naturale cat si programe ample de detoxifiere.

Combinatiile cele mai populare de fructe sunt:

- portocale + mere + ghimbir (parti egale 1 si 2 + o felie ghimbir)

- portocale + mere + morcovi (parti egale)

- portocale + mere + sfecla rosie + ghimbir (parti egale 1, 2, 3 + o felie ghimbir)

4. Cura de detoxifiere de zahar

Scop: Energie mai multa, slabesti mai repede, scapi de dependenta de dulciuri.

Durata: Variaza

Zaharurile procesate pot compromite capacitatea organismului de a lupta cu boli, ne umplu cu calorii goale si creeaza dependenta. Desi din punct de vedere emotional, este o adevarata provocare sa renuntam la zahar si dulciuri, treptat se poate. Atentie insa si la zaharurile “ascunse” din ketchup, dressinguri pentru salate, supe si in general majoritatea produselor procesate.

Optati in schimb pentru fructe (proaspete, congelate sau uscate - neindulcite), nuci, fasole, cereale integrale, legume si proteine slabe.

Incercati pentru cateva zile, saptamani sau luni si observati daca va simtiti diferit.

 

5. Cura de detoxifiere pentru alergici

Scop: Depistarea alergiilor alimentare si a sensibilitatilor

Durata: 6 zile

Multe persoane nu sunt constiente de faptul ca unele simptome fizice, numind cateva: probleme gastrointestinale, urticarii, edem, prurit, candidoze pot fi legate de alimentatie. Ideea acestei cure de detoxifiere este aceea de a lua o pauza de la anumite alimente pentru a observa ce se intampla.

Faina de grau, produsele lactate, soya, zaharul, alunele, porumbul si ouale intra in categoria celor mai “ sensibile alimente”. Intrerupeti pentru o saptamana toate acestea, dupa care reintroduceti pe rand, pentru a determina reactia la fiecare dintre ele.

 

Cititi si alte articole pe aceasta tema: Detoxifierea organismului, Detoxifiere de primavara cu lista de cumparaturi, Detoxifiere: Tips & Tricks

Din Sănătate

23.01.2012

Feng Shui în bucătăriile noastre

Citeşte mai departe →

17.04.2012

Detoxifiere de primăvară cu listă de cumpărături

Citeşte mai departe →

10.01.2012

Alimentele şi sănătatea

Citeşte mai departe →

Comentarii

Pentru această acțiune
trebuie să fii logat!

Login With Facebook