Alimentele şi sănătatea

Sănătate
Dovleceii sunt o sursa excelenta de vitamina A si C, luteina, acid folic si potasiu, toate atat de necesare bunei functionari a organismului. Totodata, un dovlecel mediu are doar 25 de calorii si nu contine deloc colesterol sau grasimi saturate, asa ca e o optiune perfecta pentru cei care tin cura de slabire.

Turmericul scade nivelul glicemiei si impiedica formarea cheagurilor de sange, prevenind accidentele vasculare cerebrale si progresia diabetului.

Salata Romana, in comparatie cu cea Iceberg, contine multe vitamine. Are de trei ori mai multa vitamina C si de sase ori mai multa vitamina A.

Usturoiul are proprietati vasodilatoare si hipotensoare dovedite. Cate 1-2 catei de usturoi inghititi dimineata sunt foarte buni pentru mentinerea tensiunii la cote optime.

Carnea de strut este foarte sanatoasa, saraca in grasimi si colesterol si are un continut bogat in proteine si fier.

Pelinul amelioreaza problemele de stomac si are proprietati spasomolitice, diuretice, antibacteriene si antifungice. Ajuta digestia si este, prin urmare, folosit la retete care contin grasimi.

Susanul are functii detoxifiante si laxative. Stimuleaza menstrele si previne caderea parului si durerile de cap. Datorita marii concentratii de calciu si acizi grasi esentiali, este recomandat pentru profilaxia osteoporozei. Uleiul de susan este folosit in medicina traditionala asiatica, in masajele cu ulei. Este recomandat si pentru relaxare.

Cimbrul este un excelent remediu pentru tuse. Substantele active din cimbru au efect antimicrobian, dezinfectant si expectorant. Asta inseamna ca daca tusea este provocata de un microb, cimbrul iti va curata caile respiratorii.


Telina si morcovul se afla in topul alimentelor anticelulitice deoarece contin fibre, vitamina A si mai ales betacaroten, substante care "dizolva" tesutul adipos si confera fermitate pielii.

Menta stimuleaza functiile cerebrale si inlatura durerile de cap.

Cuisoarele contin un ulei foarte sanatos, numit eugenol, care are proprietati antibacteriene, fiind si un important anestezic, folosit in special pentru tratamentele dentare.

Rozmarinul protejeaza mucoasa stomacala eliminand arsurile care apar dupa consumul alimentelor iritante.

Tot ce inseamna picant: piperul, wasabi, paprika, condimente si sosuri "hot", toate sustin procesul de slabire.

Ardeiul iute accelereaza metabolismul si arderile in organism cu 25%, ceea ce este extraordinar pentru persoanele care tin cure de slabire si au ajuns sa aiba un metabolism lent.

Aroma iute a ghimbirului intensifica circulatia sangelui catre extremitati, ceea ce il face condimentul ideal pentru o cina in doi. In plus, are efect antibalonare.

Nu da miere copiilor mai mici de un an. Pentru ca sistemul lor digestiv nu este destul de bine dezvoltat, s-ar putea sa se imbolnaveasca de botulism.

Un mar iti aduce un sfert din necesarul zilnic de vitamina C, esentiala pentru un ten frumos, si e bogat in pectina, o proteina care mentine tractul digestiv sanatos.

Fasolea boabe este o sursa grozava de proteine, fier si calciu, iar continutul ei crescut de fibre insolubile te ajuta sa te simti satul mai mult timp, sa ai un tranzit intestinal optim si ajuta la scaderea colesterolului si la prevenirea cancerului colonic.

Semintele de fenicul sunt un aliat de nadejde in lupta cu ridurile: ele contin o sumedenie de antioxidanti, care ajuta la inlaturarea radicalilor liberi din organism, astfel incat previn imbatranirea prematura si, implicit, odioasele riduri.

Frunzele de ridiche sunt inrudite cu broccoli si cu napii si sunt de asemenea comestibile si chiar mai hranitoare decat radacinile, oferind cantitati mari de vitamina C, precum si de magneziu, fier si betacaroten, un antioxidant natural. Frunzele tinere sunt bune de folosit la salata, iar cele batrane la stir-fry, sau usor fierte, ca si garnitura la carne de porc, de miel sau la peste gras.

Carnea de porc este o sursa excelenta de proteine, este bogata in vitamina B, ceea ce inseamna ca este foarte benefica persoanelor stresate.

Aspirina este mult mai eficienta daca o iei cu o ceasca de cafea. Studiile arata ca asocierea dintre aspirina si cafea face ca durerea sa treaca mai repede decat daca ai lua aspirina simpla.

Femeile care alapteaza sunt sfatuite sa renunte la consumul de cafea, deoarece cafeina alaturi de alte substante precum alcoolul sau anumite droguri pot ajunge la copil prin laptele supt.

Consumul excesiv de cafea, ca de asemena si cel de ciocolata, cacao, ceai verde sau negru, sfecla sau vin rosu, fara o igiena bucala corespunzatoare va colora dintii negresit.

Rosii, negre sau albe, coacazele sunt bogate in vitamina C, sase coacaze au mai multa vitamina C decat o lamaie mare.

Pentru a controla senzatia de foame, incearca sa bei un pahar mare cu suc de legume sau cu apa acidulata, cu zece minute inainte sa te asezi la masa, la fel poti sa incerci si cu un mar.

Din Sănătate

17.12.2011

Permis si interzis in hipertensiune

Citeşte mai departe →

17.12.2011

Dieta pentru viitoarele mamici

Citeşte mai departe →

18.04.2012

Detoxifierea organismului

Citeşte mai departe →

Comentarii

Pentru această acțiune
trebuie să fii logat!

Login With Facebook