Începe ziua cu un bol de sănătate

Alimentație

Fie consumate cu lapte cald sau rece, fie in amestec cu alte ingrediente, cerealele reprezinta unul din cele mai apreciate alimente la micul dejun, in lumea intreaga.

Primele sortimente moderne de cereale pentru micul dejun, comercializate la scara larga, au aparut in SUA, dupa 1860. Obiceiurile de consum si sortimentele de cereale difera insa de la o natie la alta. Astfel, daca o buna parte a populatiei consuma cerealele cu lapte rece (si rar cu apa), canadienii prefera sortimentul incalzit, sub forma de terci (poridge), servit cu sirop de artar, zahar brun si uneori frisca sau smantana. Si iaurtul este utilizat de multe ori ca ingredient, in compozitia cerealelor pentru mic dejun. Similar, in Grecia se foloseste faina de porumb dura, adaugata in laptele care fierbe, pentru a obtine un produs pe baza de cereale, cu consistenta groasa, servit de obicei copiilor.

Pentru nordul Italiei, unul dintre cele mai apreciate preparate la micul dejun este obtinut prin amestecul de lapte si “poha”, adica fulgi de orez sau grau expandati, la care se adauga zahar si cardamom. Spre deosebire, in sudul acestei tari, se serveste la mic dejun preparatul numit Dalia, o combinatie de uruiala din grau, care se poate servi fie cu lapte si zahar, fie cu apa si legume, in functie de preferinte.

Nici rusii nu se lasa mai prejos, in aceasta tara fiind de multa vreme la moda “kasha”, un terci din hrisca si faina, care insa a fost adoptat si de alte tari din Europa de Est, precum Polonia, Croatia sau Lituania.

In mod normal, alegerea unei marci de cereale trebuie facuta in functie de continutul de carbohidrati, fibre si materie prima integrala, in cantitati cat mai mari. Asta deoarece fibrele si carbohidratii ofera organismului energia necesara in fiecare dimineata si confera consumatorului o stare de bine, atat fizic, cat si mental. Astfel, cel mai indicat inainte de cumparare este sa consultati eticheta de pe spatele produsului, pe care sunt listate toate ingredientele. Si tineti cont ca aici se aplica principiul “cu cat mai putine ingrediente, cu atat mai bine”, deoarece putine ingrediente inseamna putine lucruri adaugate artificial.

Dintre sortimentele care contin o cantitate considerabila de elemente mentionate se numara cerealele integrale, cerealele din tarate, precum si biscutii din grau. De ce se recomanda cerealele integrale? Pentru ca acestea sunt mai putin procesate si contin mai multe elemente naturale, printre care vitamine, minerale si fitochimicale (substante naturale care pot preveni aparitia unor maladii ale inimii sau respiratorii). In plus, anumite sortimente pot contine adaos de vitamine si minerale, care sunt benefice organismului.

Pe de alta parte, printre ceea ce nu se recomanda ca un sortiment de cereale sa contina in cantitati prea mari, se numara grasimile, zaharul si sodiul. Din fericire, majoritatea marcilor de cereale au in componenta o cantitate minima de grasimi, insa zaharul adaugat prin procesare poate inlocui o parte din ingredientele nutritive, oferind astfel doar calorii, motiv pentru care cerealele cu mult zahar ar trebui consumate cu moderatie.


Daca doriti sa preparati Muesli acasa, atunci poate va intereseaza reteta noastra: Musli

Din Alimentație

17.12.2011

Atentie la pericolele din farfurie!

Citeşte mai departe →

17.12.2011

Prea multe calorii deodata strica

Citeşte mai departe →

17.12.2011

Fructele de sezon

Citeşte mai departe →

Comentarii

Pentru această acțiune
trebuie să fii logat!

Login With Facebook