Fructele de sezon

Alimentație

Odata cu luna iunie vine si inceputul verii. In perioada verii pietele sunt pline de cirese, capsuni si pepene rosu, fructe de sezon a caror beneficii pentu trup si pentru suflet nu trebuie ratate. Desi majoritatea fructelor sunt disponibile pe parcursul intregului an, parca nu se compara cu cele care se gasesc acum in piete. Tot acum este timpul pentru a pregati dulceata si compot de cirese si dulceata de capsuni.

Ciresele

Fie ca sunt rosii, galbene, albe sau negre, ciresele sunt valoroase pentru organism, fiind surse importante de vitamine si minerale. Cu un continut bogat de potasiu, fosfor si fier, ciresele sunt benefice sistemului osos si pastreaza dantura sanatoasa. Nici continutul de vitamine al cireselor nu este de neglijat, pe langa vitaminele A, B si C, care intaresc sistemul imunitar. Ciresele in sarcina si in timpul alaptarii sunt recomandate pentru ca ciresele contin si acid folic care este important mai ales in timpul sarcinii si al alaptarii.

Deficitul de acid folic poate determina nasterea prematura si poate impiedica dezvoltarea normala a fatului. Ciresele sunt recomandate in crizele de guta, in cazul afectiunilor renale si artritei. Consumul de cirese poate preveni de asemenea riscul aparitiei cancerului de san si a cancerului de colon, stimuleaza sistemul cardiovascular si incetineste procesul de imbatranire a pielii. Antocianinele, pigmentii rosii din cirese, sunt cunoscute ca antioxidanti puternici, cu proprietati antiinflamatoare, anticarcinogene si cardioprotective. Ciresele sunt de asemenea recomandate in cazul insomniilor, obezitate si dereglari ale metabolismuli.

Fie ca le consumati proaspete, in prajituri, sucuri, dulceturi, compoturi, sosuri sau ca garnitura alaturi de carnuri grele, nu eliminati ciresele din alimentatie. O cura de doua saptamani cu cirese poate face minuni atat pentru silueta de vara dar si pentru sanatate.

Relaxati-va intr-o dupa amiaza torida de vara savurand un desert proaspat cu cirese, iaurt, frunze de menta, si fulgi de ciocolata amara, un adevarat deliciu. De asemenea ciresele armonizeaza minunat cu cuisoarele, scortisoara sau anason stelat, lasati frau liber imaginatiei.

Capsunii

Capsunii nu sunt doar deliciosi, ei au de asemenea un continut caloric scazut dar fiind in acelasi timp foarte hranitori. Capsunii sunt alcatuiti in propertie de aprope 90% din apa si per 100 g au doar 32 kcal. Capsunii sunt bogati in vitamine; s-a dovedit ca acestia contin o cantitate mai mare de vitamina C decat citricele, protejand impotriva gripelor de vara si a bolilor infectioase. S-a dovedit de asemenea ca datorita continutului bogat in vitamina C, capsunii pot preveni unele forme de cancer. Vitamina B6 si manganul influenteaza pozitiv buna dispozitie, capacitatea de concentrare si asigura un somn adanc si odihnitor. Capsunii sunt de asemenea bogati in potasiu, necesar sistemului nervos si sistemului muscular. Capsunii sunt foarte bogati in substante bioactive ce intaresc sistemul imunitar, regleaza nivelul colesterolului si reduc tensiunea arteriala. Sunt de asemenea o sursa valoroasa de fibre, fier si minerale.  Capsunii sunt una din putinele surse de acid elagic, compus ce previne transformarea celulelor sanatoase in celule canceroase.

Nu ratati aceste beneficii ale capsunilor, consumati capsuni proaspeti, in torturi, prajituri, salate, inghetate, gemuri si dulceturi, lista este nesfarsita. Incercati capsuni cu putin otet balsamic si piper negru, proaspat macinat, efectul este unul garantat.

Pepenele

Pepenele este poate cel mai apreciat fruct in zilele toride, cel mai gustos mod in care ne putem racori intr-o zi caniculara de vara. Pulpa fructului contine in proportie de 90% apa si are un continut caloric foarte scazut, aproximativ 30 calorii la 100 g fruct.

Pe langa efectul racoritor si hidratant pe timp de vara, pepenele este de asemenea o importanta sursa de antioxidanti. Pepenele rosu contine licopen, un important antioxidant ce neutralizeaza radicalii liberi din organism, prevenind aparitia unor boli cardiace, a astmului, artritei sau a cancerului de prostata. Pepenele este bogat in magneziu, sodiu si potasiu, stimuleaza metabolismul, prin stimularea functionalitatii celulelor. Prin continutul bogat in vitamina B, pepenele este o sursa importanta de energie, pastreaza creierul sanatos si activ si combate starile de anxietate si stres. Vitamina A continuta in pepene sustine sanatatea ochilor. Datorita continutului bogat in apa, pepenele face minuni pentru piele: hidrateaza, tonifica si pastreaza pielea fina, proaspata si stralucitoare. De asemenea, pepenelui i se atribuie o functie afrodisiaca datorita continutului de citrulina. Citrulina relaxeaza si dilata vasele sangvine, asemeni pilulelor folosite in disfunctionalitati erectile.      

Racoriti-va intr-o zi frumoasa de vara cu un pahar de bautura racoritoare obtinuta din pepene, capsuni, un strop de zeama de lamaie verde, o lingurita de zahar brun si apa rece ca gheata.

Din Alimentație

17.12.2011

Uleiul de masline

Citeşte mai departe →

19.04.2012

Începe ziua cu un bol de sănătate

Citeşte mai departe →

17.12.2011

Alimentatia in sezonul rece

Citeşte mai departe →

Comentarii

Pentru această acțiune
trebuie să fii logat!

Login With Facebook