Broccoli - Starul alimentatiei sanatoase

Alimentație

Cand etruscii au adus broccoli-ul in Italia, divina leguma i-a cucerit indata pe romani. Imparatul Tiberiu a trebuit chiar sa ii interzica fiului sau Drusius, consumul de broccoli, deoarece acesta dezvoltase o asemenea pasiune pentru leguma minune, incat, timp de o luna, a refuzat sa se hraneasca cu altceva decat cu broccoli.

Apicius, marele gurmand al Imperiului Roman, si cel mai cunoscut autor de carti de bucate din antichitate, avea deja in secolul 1 d.Ch. reputatia de virtuos in prepararea broccoliului. Acesta servea broccoli-ul mai intai fiert iar apoi pisat “cu o mixtura de seminte de chimen si coriandru, ceapa tocata si cateva picaturi de ulei si vin”. Cu mult inainte ca marii gastronomi sa serveasca Broccoli-ul cu sosuri bogate, romanii serveau aceasta leguma cu o varietate de sosuri cremoase, aromatizate cu o mare varietate de condimente. Broccoli-ul a patruns in Franta, datorita Caterinei de Medici, in secolul 16 iar in Anglia ajunge in secolul 18.

Beneficii pentru sanatate

Broccoli-ul este una dintre cele mai sanatoase legume, un adevarat izvor de energie si vitalitate. Cu un continut bogat in vitamina A, si vitamina C, Broccoli-ul ar trebui sa fie o aparitie frecventa in farfuriile noastre. Importanti antioxidanti, vitaminele A si C previn imbatranirea pielii, mentine neuronii sanatosi, previn cataractele si bolile de inima. Broccoli-ul ajuta la intarirea sistemului imunitar, lupta impotriva radicalilor liberi din organism si previne oboseala cronica, iar prin continutul bogat in vitamina B devine o importanta munitie impotriva stresului.

Pe langa vitamina A, B si C, broccoli-ul are un continut bogat in calciu. Cei care, datorita alergiei la produse lactate, trebuie sa renunte la branzeturi, iaurt, lapte, isi pot procura necesarul zilnic de calciu din broccoli, prevenind pe aceasta cale aparitia unor afectiuni precum osteoporoza.

Calciul face insa mai mult decat sa mentina sistemul osos in stare optima, mineralul are un rol important in prevenirea si combaterea hipertensiunii arteriale, si de asemenea studii au demonstrat ca ar preveni cancerul de colon si cancerul de prostata.

Studii recente au demonstrat: prin consumul regulat de broccoli, se reduce considerabil riscul aparitiei cancerului de stomac. Broccoli-ul contine substante numite sulforafani, acestea impiedicand alterarea ADN-ului, si ajuta la prevenirea problemelor gastrice, precum gastrita si ulcerul, si a cancerului de stomac.  

Zincul si magneziul, vitale in dezvoltarea sistemului muscular, sunt de asemenea prezente in broccoli. Consumul regulat de broccoli, se recomanda in special viitoarelor mamici, deoarece leguma contine acid folic, necesar evolutiei embrionului. De asemenea previn aparitia bolii Alzheimer. Cromul, alt element nutritiv continut in broccoli, previne aparitia diabetului iar continutul bogat in fibre reduce nivelul colesterolului din sange.

In consecinta Broccoli-ul ar trebui ridicat la rang de leguma a mileniului trei si nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia noasta.

 

Colectia noastra de retete cu broccoli o gasiti aici.


Pofta buna!!!

Din Alimentație

17.12.2011

Fructele de sezon

Citeşte mai departe →

17.12.2011

Spanacul, un remediu in stari de anemie

Citeşte mai departe →

17.12.2011

Prea multe calorii deodata strica

Citeşte mai departe →

Comentarii

Pentru această acțiune
trebuie să fii logat!

Login With Facebook